2010年8月26日 星期四

Everyday

 















 




如何過每一天的生活?可以隨波逐流,玩玩就好。

但也可以找到自己的方向,昂首闊步,邁向目標。

這首歌歌詞也頗「勵志」。

 




 



Everyday  每一天




Bon Jovi


 


I used to be the kind of guy   我曾經是那種
Who'd never let you look inside   不願讓人看透內心的人
I'd smile when I was crying   我在哭的時候,寧願以笑容示人
I had nothing but a life to loose   我什麼都沒有,但有一個等待釋放的人生
Thought I had a lot to proof   雖然我有很多想要驗證的
In my life, there's no denying   我的人生中,沒有否定的事情


 


Goodbye to all my yesterdays   告別了,我的昨天
Goodbye, so long, I'm on my way   告別了,我已走在自己的道路上


 


I've had enough of cryin'   我受夠了哭泣、
Bleedin', sweatin', dyin'   流血、流汗、死亡
Hear me when I say   聽聽我說的話
Gonna live my life everyday   我要好好過我的每一天
I'm gonna touch the sky   我要搆到天際
And I spread these wings and fly   我展翅飛翔
I ain't here to play   我不是來這裡玩玩而已
I'm gonna live my life everyday   我要好好過我的每一天


 


Strange, everybody's feeling strange   陌生,每個人都感覺到陌生
Never gonna be the same   不要都變成這樣
Makes you wonder how the world keeps turning


這讓你想知道這世界怎麼還能持續轉動
Life,learning how to live my life 人生,就是要學習如何好好過活
Learning how to pick my fights   學習如何開啟戰鬥
Take my shots while I'm still burning  在鬥志昂然時向敵方射擊


Goodbye to all those rainy nights   告別了,那些風風雨雨的夜晚
Goodbye, so long, I'm moving on   告別了,我正在前進


 


I've had enough of cryin'   我受夠了哭泣、
Bleedin', sweatin', dyin'   流血、流汗、死亡
Hear me when I say   聽聽我說的話
Gonna live my life everyday   我要好好過我的每一天
I'm gonna touch the sky   我要搆到天際
And I spread these wings and fly   我展翅飛翔
I ain't here to play   我不是來這裡玩玩而已
I'm gonna live my life everyday   我要好好過我的每一天


 


There ain't nothing gonna get in my way
Everyday每一天都不會有任何東西可以阻擋我
Goodbye, so long, I'm moving on   告別了,我正在前進


I, oh I, oh I, I'm gonna live my life everyday   我,噢,我,噢,我會好好過我的每一天
I (gonna touch the sky),oh I (spread these wings and fly), oh I我要(搆到天際),噢,我要(展翅飛翔),噢,我
I'm gonna live my life everyday   我會好好過我的每一天


 


 


 



 






 


 




 



 


 


沒有留言:

張貼留言