2011年10月24日 星期一

ღ Dont Cry Joni







 從比例來看,我曾聽過也覺得喜歡的西洋情歌男女對唱的並不多,不過今天剛好想起一首蠻喜歡的,也很快的就找到了,就是這首Don't cry join

特別的是,主唱的Conway TwitttyJonie Lee還是一對父女檔


歌詞是在敘述一對互為鄰居多年的青梅竹馬,有一天女孩鼓起勇氣寫信向他示愛,而他以她年紀還小為理由拒絕了她。後來男孩離家出外工作五年後,才終於發現他心裡愛的還是她,於是買了機票匆忙趕回,跑到她家,沒想到...


那女孩已經嫁給了他最要好的朋友


"愛要及時"基本上我是完全同意的。


我不太懂的是才22歲的Jimmy為何等不及她長大?歐吉尚22歲和女孩面對的時候,緊張得連一雙手要擺在哪,都還拿不定主意咧!他有那麼迫不及待嗎?





     DON'T CRY JONI - CONWAY TWITTY  & JONIE LEE 1975



  JONIE LEE  
Jimmy please say you'll wait for me   吉米請說你會等我
I'll grow up someday you'll see  
我會長大讓你注目
Saving all my kisses just for you  
會為你保留所有的吻
Signed with love  
那是愛的記號
forever true  
永無虛假


  CONWAY TWITTY
Joni was the girl who lived next door   薔妮是個鄰家女孩
I've known her I guess 10 years or more  
我認識她十年有餘
Joni wrote me a note one day  
有一天她寫了封信給我
And this is what she had to say  
那是她發自內心的表白


  JONIE LEE
Jimmy please say you'll wait for me   吉米請說你會等我
I'll grow up someday you'll see  
我會長大讓你注目
Saving all my kisses just for you  
會為你保留所有的吻
Signed with love  
那是愛的記號
forever true
永無虛假


  CONWAY TWITTY
Slowly I read her note once more    我把她的信讀了又讀
Then I went over to the house next door   
然後來到她的家裡
Her tear drops fell like rain that day   
那天她淚落如雨
When I told Joni what I had to say   
當我說了不得不說的話


  CONWAY TWITTY
Joni, Joni please don't cry   薔妮,薔妮,請妳不要哭
You'll forget me by and by
   妳會慢慢將我遺忘
You're just fifteen
   妳才十五歲
I'm twenty two
   我已經二十二
And Joni I just cant wait for you
   我想我真的不能等妳


  CONWAY TWITTY
Soon I left our little home town   後來我離開那小小的城鎮
Got me a job and tried to settle down  
找了份工作,安定下來
But these words kept haunting my memory  
但是那些話總在耳邊回響
The words that Joni said to me  
那些薔妮說過的話


  JONIE LEE
Jimmy please say you'll wait for me   吉米請說你會等我
I'll grow up some day you'll see  
我會長大讓你注目
Saving all my kisses just for you  
會為你保留所有的吻
Signed with love  
那是愛的記號
forever true  
永無虛假


  CONWAY TWITTY
I packed my clothes   我收拾了行李
And I caught a plane  
買了一張機票
I had to see Joni  
我要看到她
I had to explain  
對她說
How my heart was filled  
在我心中
With her memory  
全都是她
And ask my Joni if she'd marry me  
我要薔妮做我的新娘


I ran all the way   我跑啊跑
To the house next door  
來到她的家裡
But things weren't like they were before  
但是一切已改變
My tear drops fell like rain that day  
我淚落如雨
When I heard what Joni had to say  
當我聽見她不得不說的話


  JONIE LEE
Jimmy, Jimmy please don't cry   吉米,吉米,請你不要哭
You'll forget me by and by  
你會慢慢將我遺忘
It's been five years since you've been gone  
從你離開到現在已經五年
Jimmy I married your best friend John  
我嫁給了你最好的朋友,約翰


 


  有首類似的歌,同樣讓我頗有感觸,也許你也會有興趣  搖籃裡的貓 HERE


 





沒有留言:

張貼留言