2010年12月7日 星期二

Nana Mouskouri

 
















 






 

 

Nana Mouskouri

 


這原是流傳于俄國和東歐的一首古老的猶太民謠

Tumbalaika(咚巴萊卡)(類似猜謎歌), 後來被填

上新詞,由享有雅典白玫瑰美譽的希臘國寶歌後娜

娜(Nana Mouskouri)等錄唱後, 傳遍世界,60年

代末駐留英國金榜近兩年


 



Over an

 

  Nana Mouskouri   

 


I never dare to reach for the moon


I never tought I'd know heaven so soon


I couldn't hope to say how I feel


The joy in my heart no words can reveal


我不敢誇口九天攬月


也不盼天國就在眼前


怎樣來表達我的情懷


心中的喜悅難以言傳


Over and over I'll whisper your name


Over and over I'll kiss you again


I see the light of love in your eyes


Love is forever,no more good-byes


一遍又一遍我柔聲呼喚


一遍又一遍我親切思念


在你的眼中深情似海


真誠的愛情千年萬年


Now just a memory the tears that I cried


Now just a memory the sighs that I sighed


Dreams that I cherished all have come true


All my tomorrows I give to you


回憶起當時淚珠連連


回憶起當時聲聲長歎


甜蜜的夢想終能如願


我的未來將爲你奉獻


Over and over I'll whisper your name


Over and over I'll kiss you again


I'll see the light of love in your eyes


Love is forever,no more good-byes


一遍又一遍我柔聲呼喚


一遍又一遍我親切思念


在你的眼中深情似海


真誠的愛情千年萬年



Like summer leaves may turn into gold


The love that we share will never grow old


Here in your arms tho' I'm far away


Here in your arms forever I'll stay


樹葉會隨著季節更換


你我的愛卻長青不變


任憑我遠在海角天涯


我的心永遠伴你身邊


Over and over I'll whisper your name


Over and over I'll kiss you again


I'll see the light of love in your eyes


Love is forever,no more good-byes


一遍又一遍我柔聲呼喚


一遍又一遍我親切思念


在你的眼中深情似海


真誠的愛情千年萬年


Over and over I'll whisper your name


Over and over I'll kiss you again


I'll see the light of love in your eyes


Love is forever,no more good-byes


一遍又一遍我柔聲呼喚


一遍又一遍我親切思念


在你的眼中深情似海


真誠的愛情千年萬年









 




 



沒有留言:

張貼留言